Sunday 22 July 2012

O mare schimbare

A trecut deja o lunå decand ne-am mutat la cca. 1200 km sud de vechea adreså. Nu am fost deloc incantatå de ideea mutårii, eu fiind atasatå de acel loc dintre muntzi si ape. Acum descopår orasul acesta, la care multzi se referå ca fiind mare, inså pt. mine este ... mijlociu coparabil cu alte capitale ale Europei.
Fiind tot in asteptarea operatiei de ligamente, nu pot merge pe jos 100% precum obisnuiam, dar tot am fåcut mici ture pe jos, pe strådutze mici si am dat de o veche fermå. Ferma se numeste Linderud si dateazå de pe la 1100. Ea a apartinut regatelor care erau in acele vremuri la putere, inså de prin anul 1670 devine propietar un simplu om de afaceri pe nume Mogens Lauritsøn. El a fost cel care a fåcut " baza" bogåtziei fam. prin afaceri cu exporturi de lemn in intraga lume. De atunci si panå azi propietarii sunt din generatzii in generatzii, din aceeasi familie. Iar in anul 1950 clådirea principalå a fermei este restauratå complet, dar tot in stilul baroc in care era constructzia.
Eu am fost pe loc cuceritå de aceastå " fermå" din care a mai råmas doar grådina din jurul clådirii principale, in care se aflå si o veche si frumoså livadå de meri. In fiecare toamnå localnicii din imprejurimi ajutå la culegerea merelor si apoi la impachetarea lor, pt. ca apoi propietarii så distribuie såculetzii cu mere la cåmine de copii sau båtrani :-)
In clådirea principalå de prin Aprilie si panå spre sf. de Octombrie, se tin vernisaje, cocerte de muzicå barocå...
Aståzi, adicå ieri :-) fiind ziua mea de nastere am fost prin centru foarte tarziu si neobisbuit pt. mine så våd atata agitatzie, pe langå tinerii care intrau sau ieseau de prin cluburi, erau si familii cu copii mai mårisori sau turisti iesitzi la o plimbare mai nocturnå. Chiar må simt de parcå- s venitå de pe altå planetå :D pt. cå in micutzul nostru oråsel din nord, sambåta searå nu vedeai nici masini pe stradå, cum oameni ?! Se vede treaba cå este precum o revenire la civilizatzie ;-)
Ei si cu asta basta :-) ... revin sigur cu alte subiecte chiar mai curand decat m-am obisnuit

No comments: